Estación Miami: la experiencia diaspórica en crónicas de Legna Rodríguez Iglesias
Keywords:
cuban literature, cuban independent digital outlets, cuban diasporaAbstract
In this essay, I analyze the representation of the diasporic experience in the articles written by Legna Rodríguez Iglesias for El Estornudo, one of the most celebrated Cuban independent outlets operating today. In particular, my article investigates how this renowned writer’s literary chronicles help shape and appeal to a transnational community of readers that defines the contemporary Cuban cultural identity. More specifically, I focus on discursive practices within the digital space of the Cuban diaspora that serve as a context for works such as those by Rodríguez Iglesias. These transnational narratives interact with a literary tradition established in recent decades and that is part of the new global geography that would define cubanness nowadays. Finally, I look at how Rodríguez Iglesias’ articles connect with the ‘written marks’ commonly associated with the so-called Generación Cero.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Cuadernos del Sur Letras
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la licencia Atribución-No Comercial 4.0 Internacional CC BY-NC 4.0.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) una vez publicado su trabajo, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).