WORKING COLLEGE STUDENTS: CHALLENGES OF SIMULTANEITY
DOI:
https://doi.org/10.52292/j.eca.2017.600Abstract
Working and studying simultaneously during college years is recognized as a worldwide phenomenon and requires identifying its potential effects on the training of future professionals. The present article, derived from a larger research project, attempts to describe and analyze the relationship between working and academic experiences of those advanced students majoring in Economic Sciences. The results that are presented arise from a quantitative approach study, by applying a survey and its subsequent processing through descriptive statistics. Working students represent a high percentage that grows as they advance in their studies and show greater lag. Nevertheless, most of the respondents highlight the advantages of work experience, which challenges universities to outline new institutional and curricular strategies that recognize
students’ traits and value the knowledge these students have obtained in their working contexts.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aviso de derechos de autor
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la licencia Atribución-No Comercial 4.0 Internacional CC BY-NC 4.0.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (por ej.: en páginas web institucionales o personales) una vez publicado su trabajo, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada (Véase El efecto del acceso abierto).